Just a smalltown girl!

Hej heeej!
Det har känts som en väldigt lång helg har jag konstaterat! Men endå en rätt bra helg! I fredags vart det ju spontanutgång och igår blev det klassfest och utgång! Väldigt trevligt må jag säga! Har vart totalt galet och det blev lite för av det ena och det andra! Nåväl...
Idag har jag inte gjort sådär värst mycket! Har softat, städat och kollat film. Sen har jag haft tid för att... precis som alltid... tänka!

Har tänkt mycket på det här med ålder. Spelar åldern någon roll eller är det bara en siffra?! Jag minns såväl när min kompis blev tillsammans med en kille som var 10 år äldre när vi var 15... Då kunde man inte förstå vad killen tänkte med(?) eller vad som gjorde att han var intresserad av en liten tjej egentligen... 
Jag har tänkt på det här med ålder och erfarenheter. Pratade idag med en kompis som är några år äldre och han har inte åkt runt och sett så mycket som han egentligen borde vilja göra. Då sa han att jag troligtvis har sett mer än honom i världen, trots att jag är yngre. Är jag då mer erfaren än honom trots att han är äldre?
Eller har åldern mer betydelse i hur man ska uppföra sig eller hur man ska göra vissa saker i livet? Är jag mindre kompetent att sköta om ett hushåll än andra bara för att jag är några år yngre? 

Dom här tankarna har svävat omkring i lägenheten hela dagen idag. Blir så trött på folk som ska tala om för mig "hur det ska vara", "du är bara 21" eller "att när du blir sisådär 30 kommer du ha insikt i ditt liv"... I hellsike heller! Jag tror faktist inte på allt såntdär skitsnack! Visst kan de äldre komma med råd om hur det ska vara men tro att alla är likadana i utvecklingen av sitt "jag" är dumt ju!
Jag får ofta höra att: " När jag var i din ålder så söp jag och levde livet, jag brydde mig inte alls om framtiden" blaaa blaaa blaaa blaaaaa!!! Ja men jag kanske inte är som alla andra då? Är det då dumt av mig att inte vara som "alla andra" utan gå min egen väg och inte göra dom där konstiga sakerna som att åka iväg på en suparsemester, som inte alls lockar mig, bara för att jag ska det eftersom jag är 21?

Säg inte till någon vad den ska tycka eller hur den ska bete sig! Lär känna personen istället och se vart den är i sitt liv, istället för att tala om för denne vart personen bör vara!

Kommentarer
Postat av: Gurra

Att inte gå sin egen väg är som att inte leva sitt eget liv. Hellre vilse i jakten på sina egna drömmar än trygg o säker utan några drömmar kvar. Men för det ska man inte fnysa åt goda råd på vägen ;) Oj vad jag hade tänkt till nu :P

2011-05-30 @ 00:40:07
URL: http://gurgamel.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Det märks att du gillar att skriva!

2011-07-20 @ 11:33:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som kan se den)

Har du någon blogg?

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0