Hej hej

Uj uj får be om ursäkt för mitt senaste inlägg. Var lite febrig men nu mår jag tipp topp :)
Glömde ju berätta att vi har varit på en slumtur i Mumbai eller rättaresagt det låg lite utanför centrala Mumbai så vi tog en liten tågtripp dit:) När vi kom fram blev vi uppdelade i två grupper. Vi blev indelade i en grupp med några holländare, så jag glänste med mina få ord jag kunde på holländska och sen började vi gå på den lilla turen på 2 timmar. Vi gick över en bro, och efter bron var det fotoförbud så vi såg ut som små Japaner som tog kort på ALLT (btw tänker jag aldrig mer anklaga Japanerna för att de tar kort på allt, jag förstår hur de känner nu)... Så fortsatte vi gå på rundvandringen och såg massa intressanta saker. Vi fick se hur de sorterade plast, hur de "designade" tyger, hur de rengjorde olika små plåtburkar osv.. Vi gick även upp på ett jättehögt plåttak och kollade på utsikten därifrån. Det var sjuukt stort. Detta är också slumstället som de spelade in filmen "slumdog millionaire" så det var ju liiite häftigt;) Om jag ska vara riktgit ärlig visste inte jag vad "slum" egentligen betydde innan den här turen. Det betyder att bostäder som är byggda senare än 2000 inte är godkända från staten och dem som bor i dessa lägenheter kan avhysas närsomhelst ifrån sitt hem. Men de som har bott där innan 2000 får bo kvar där beroende på om de har betalat för platsen de bor på. Hmpf.. Sjukt egentligen. Och mer än hälften av de som bodde där är poliser... Det var väldigt dyrt också att bo där i slumen eftersom det låg i mumbai och det finns så många olika flyg, tåg och buss möjligheter till andra städer och länder...
Nåväl. Efter slumturen åkte vi hem igen till hotellet och sedan gick vi och åt någonstans...
Idag så har jag bara tagit det lugnt och inte gjort så mycket. Vi åkte till Hard Rock cafe för att äta en riktig festmåltid och det gjorde vi också. Helt sjukt var mätt man blev! Har ätit för en hel månad nu så nu har jag hamstrat lite;) De känner också igen oss där så det är ju lite kul:) Imorrn är det någon konsert där så den får vi hoppas är bra eftersom vi tänkte gå på den ;P
Nej annars har det inte hänt så mycket mer och jag rekommenderar också bloggen www.kiaomlivet.blogg.se... Den tjejen skriver rätt bra grejor:) Hon är också med här i Swindia och vi hänger endel :)
Nej nu ska jag svara på lite mail o så... Sen ska jag gå och lägga mig... börjar bli lite sent här nu... Pussss på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som kan se den)

Har du någon blogg?

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0