Att gå över vägen!

Jaa idag började dagen med en annorlunda frukost än vad jag är van vid. Vi fick någon sorts youghurt (som smakar surt!) med corn flakes och lite the på det. Sedan var det dags för vår guidade tur idag :)
Vi fick hänga med en student som kallar sig för "mango" och hon kunde staden hur bra som helst. Hon visade oss alla nödvändiga affärer, hur man stannar en "taxi" (rikshwa uttalas det som) och hur man korsar gatorna här! Det är i princip ett mysterium men man kommer alltid över på något konstigt vis! Herre guuud. Det första vi fick höra var att vi gick otroligt fort och att vi var riktigt tysta... Typiskt svenskt;)
Ni kan ju kolla upp hur trafiken ser ut i indien genom att söka på "india driving".. kunde inte lägga upp klippet här... Konstigt!!!
Efter att vi har lärt oss allt detta har vi inhandlat kläder som vi ska ha imorgon då det är nationaldag här i Indien :) Vi ska till någon skola och se på någon teater och sen ska vi hem igen och efter det ska vi vara med våra guider igen :) Känns bra.. nåväl idag har vi ätit på ett ställe som skulle servera oss riktig indisk mat! "Pure India" hette stället och det var riktigt nice där:).. Vi fick äta någon förrätt först som bestod av vårrullar och något som såg ut so "chicken nuggets" men det var det inte.. Det var någon friterad ost som smakade hur gott som helst! Mmm mm mm.. Till det fick vi två såser. En sås som var lite starkare och en som det var mynta i, till detta tog jag en mangomilkshake som alla tyckte var jättegod. Jag tyckte inte alls om den... Jag trodde ju att detta var huvudrätten men icke sa nicke.. Det kom mera! Vitlöksbröd (och då menar jag verkligen vitlöksbröd, det vill säga vitlöksklyftor på vitt bröd!!) och några såser till det. Det var bland annat spenatsås och någon annan sås med chaseewnötter i.. Helt okej måste jag säga:) En kaffe på det och något annat som inte smakade sådär jättegott. Det var socker, något som smakade laktrits och salt... Hmm inte så gott måste jag säga! Men men gott med mat:)
Sedan gick vi till ett annat shoppingcenter som det fanns mycket snygga kläder i! Dit kommer jag åka igen :)... Köpte inget idag för det är dumt att köpa allt direkt. Har blivit duktig med sånt nu måste jag säga:) Men jag köpte en "korta" eller två idag bara. En som jag ska ha imorgon och en som är hur snygg som helst:)...
Sedan åkte vi hem till lägenheten och tog på oss löparskorna för att springa i ungefär 10 min (för sedan blev det för varmt) och gå 25 min :) Så sååå duktiga har vi vart.. Just det tränade också med gummibandet.. Känns bra det här:)
Nu ska vi snart äta och det är något som luktar underbart i köket som våra små kokerskor (som de har en benämning på här men vi kommer inte på det... nått i stil med mashuits eller nått)... Haha.. Nåväl...Får se om det blir godnatt saga iväll i form av skvallertidningar;) Haha.. Vill ju veta vad Ola-Conny har haft för sig i stockholm ;P Haha...
Tack för alla fina kommentarer och ni är så söta:).. Vi höres allihopa snart  igen:) jag uppdaterar såpass ofta för att vi har hittat ett trådlöstinternet här hemma :).. Nice nice hoppas grannen inte kommer på det bara ;)..
NAMASTE allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som kan se den)

Har du någon blogg?

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0