Mumbai

Hej hej
Nu har vi återvänt till Thane igen efter att ha turistat och vart lediga i Mumbai. En sjukt intressant stad med mycket sevärdigheter! Vi åkte som sagt från Thane till Mumbai och kom fram till "Azad Maidan" guesthouse vilket är Polisens lilla guesthouse:)... Så vi var i trygga händer må jag säga... Däremot så hände en rätt rolig grej.. När vi kom hem efter att min lins plötsligt gick sönder i ögat, så gick vi in på rummet och där står en som "städar" vårt rum, en kille... Han säger bara "clean clean" och vi nickar och säger okej... Plötsligt kommer det ut en polis ut från vår toalett rätt nöjd och går bara ut genom dörren! Sjukt!
En annan händelserik grej som hände var att vi åkte taxi till en sevärdighet och plötsligt vid ett röljus hoppar en polisman in och åker med oss en bit och hoppar sedan av... Jaaa det är ett sjukt konstigt land det här!
Annars då?? Jodå vi har vart på en Elefantö utanför mumbai. Man var tvungen att åka båt i en timme ut till den här ön.. Där på ön så kommer det direkt en man fram till mig och säger att vi är bästa vänner. Han försöker även sälja några broshyrer till mig men en precis sån har jag redan köpt innan båten... Men vi börjar snacka och vi tog en bild tillsammans och han var jättesnäll. Sen erbjöd han sig en guidadtur för oss gratis men vi tackade vänligt nej... Vi sa hejdå och att vi ses kanske senare... När jag har gått några meter och kollar på några hattar, hör jag någon ropa "FRIIIEEEEENNNND, FRIIIEEEEENNND" lite flåsande. Det är min "bästis" som sålt sina två broshyrer som nu ville ge oss en riktig guidad tur gratis... Haha söt han var men vi tackade nej och sa att vi hade andra planer... men men... Det var riktigt spännande att vara på ön och jaa.. Jag får visa bilderna sen :)
Sedan har dagarna bestått av shopping och vi har även besökt en moske... Mycket coolt måste jag säga och det var tydligen någon "präst" som hade dött så det var lite mer speciellt då;P Haha...
Nåväl... Har kommit på att jag är rätt duktig på att pruta... inte prutta! Har prutat ner MASSA faktist så om ni får en present av mig så;) närå men jädrans det var min grej tror jag... Tog fram mina valpögon och höll fast vid mitt pris, gick iväg några meter tills försöljaren ropar "meeeeeeeeeeeeem", sen när man kommer fram säger dom "you got it for one phiphty" och sen håller man fast vid hundra och så jädrans ger dom sig;) Mwahaha...
Jaaa som sagt har inte gjort sådär jättemycket... Softat och vilat upp sig.. Har även fått använda mig av vissa kolloskills också... BTW ska även jobba där i sommar! kommer bli grymt!...
Det enda negativa just nu är att man känner sig så otroligt skitig! Vad man än har på sig i några minuter lbir skitigt! Man kan inte ha vita kläder på sig inte....
En annan rolig grej är ju att brorsan och pappa kommer till indien nästa vecka!!! Så grymt skoj ska det bli... Är lite bitter här borta att dom ska till kläppen till helgen... dom får åka massa skidor och vara på afterski och dricka den nya cidern som alltid serveras där! Nåväl.. Det får jag ta igen i vinter istället:) Inte illa det heller för jag ju hääär! Åker ju hem snart. Har redan vart här i en månad! Vart tar tiden vägen???
PUSSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som kan se den)

Har du någon blogg?

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0