3 februari 2011 SOS- Balgram

Idag var det dags att besöka SOS- Balgram. Det är som SOS-barnbyar. Vi åkte dit vid fyra tiden så innan var jag och Erik och vara hängde på stan. Hade sjuknice tid och bara hängde och gjorde ingenting. Så vi fixade en riksha och åkte ut till landet där organisationen låg. Vi kom dit lite tidigare och brevid barnbyn så låg en skola och massa barn är ju intresserade av oss så vi lekte med dem och vi tog massa kort tillsammans med dem. Började också spela fotboll med en sten med allihopa! Haha det var kul.

 

På organisationen gick vi runt på rundvandringar och det var jättefint där. Dom hade det otroligt bra och de hade fått massor med donationer från olika länder, bland annat Sverige.

 

Vi lekte med barnen och sen åkte vi hem igen. Sedan åkte jag, Erik och Emelie till Hard Rock café och hängde där. Så sjukt trevligt och bra ställe! Det där kommer bli mitt nya hängställe. Såg också att de ska öppna ett Hard Rock café hotell. De ska öppna ett i Ungern så nu ska jag åka dit och bo där;P Punkt slut!

 

Annars hände det inte så mycket mer. Vi tränade på vårt framträdande som vi skulle ha på lördagen. Det kan jag ju skriva om nu. Det gick bättre än vad jag trodde. Jag dansade folkdans med Matilda och dansade runt midsommarstången. Indierna gjorde också ett uppträdande och de dansade och visade upp en stumteater. Mycket kul!

 

På fredagen den 4 februari så var vi på ett observationscentra för killar. Tror jag skrev om det i något inlägg tidigare. Var i alla fall pojkar som bodde där som antingen var brottslingar eller bara inte hade någonstans att bo. Eller hade blivit sexuellt utnyttjade… Hmpf.

 

Sen senare gick vi till ett ställe och åt lunch. Mocca heter det. Där kan man röka vattenpipa men det gjorde inte vi. Vi åt en hamburgare. Så gott!

 

På kvällen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde. Vi gjorde nog ingenting särskilt utan bara hängde i lägenheten eller nått sånt.

 

På lördagen åkte vi till skolan och hade föreläsning, sedan hade vi vårt framträdande, åkte hem till lägenheten och åt lite lunch och sedan gick vi och fixade vår resa. Det blir Mumbai, Varanasi, Agraa, Delhi och Goa. Sedan drar vi hem. Min lillebror och Pappa kommer ner till mig till Goa. Ska bli så jäkla skoj. Vi ska ju åka runt till olika organisationer. Haha! På kvällen blev det lite häng med Therese, den förra Swindianen. Vi satt hemma hos henne och snackade massor och hon hade en Indisk vän där också. Sedan gick vi till Scream igen (som vi var på förra veckan) och dansade i en halvtimme sen åkte vi hem och sov. Skönt!

 

I söndags så hade vi seminarium, men först låg vi vid poolen och gjorde vår seminarie uppgift. Därefter åkte vi hem, vi skyndade oss som fasen och sen kom inte bussen alls som skulle hämta upp oss. Då var vi tvungna att ta en riksha till skolan och snacka om vår seminarieuppgift.

Sen åkte vi hem och tig det lugnt. Eller rättaresagt vi gick till cafét och tog en glass. Det är ju söndag och då får man synda med en ”Dark Passion” det vill säga chokladglass, med brownie med chokladsås. Sjuktgott!

 

I måndags var vi på Muktangan organisationen. Det är ett substance abuse center! Vi har bara vart där en dag så vi får se hur det är där resten av veckan. Men det verkar sjukt intressant!

 

Vi fick i alla fall biljetterna idag till resan så ska väll ringa och säga det till brorsan och pappa! Min mage har börjat strejka nu också. Inte skoj. Får se hur det går men det är mer illamående när man äter så. Det är nog inte något allvarligt.

 

Sjukt mycket har hänt och mycket intryck. Det märks att man bor med 10 st andra.

 

Vi höres hörre ni. Nästa vecka åker vi till Mumbai och det kommer jag nog inte skriva om. Vi kommer se slummen och se hur socialt arbete ser ut där. Sen blir det något annat med men det kommer jag inte ihåg vad det var.

 

Pussss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som kan se den)

Har du någon blogg?

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0