Framme!

Jaa nu är vi äntligen framme i vår lägenhet, efter nästan 24 timmar resande:)
Det började ju lite speciellt. Jag kom till arlanda och träffade alla där. När vi hade sagt hej skulle vi checka in tillsammans. En av oss i Indiengruppen går fram och ska fixa sitt bagage. Medan står jag snällt vid den gula "stopp" linjen och är exalterad över att vi ska åka iväg.. Helt plötsligt börjar kvinnan som står bakom disken att gasta som sjutton att jag tränger mig!!!! Vad sjutton, jävla k***ing tänker jag och säger åt henne att jag står i kö som alla andra. Vi andra står där och förstår inte alls vad k****en menar  så får hon som sitter i disken brevid förklara för oss vad kärringen menar! Jaja jag checkar in hos den andra kvinnan och det går bra sen.
Nåväl, resorna har gått otroligt bra! inge tryck i hjärnan här inte nu och det är ju fantastiskt! När vi mellanlandade i Istanbul hade vi lite bråttom så vi hann bara gå på toa och checka in..
Sedan satte vi oss i VÄRSTA planet! Stort som fasen och massa bra filmer fanns det i skärmen framför som man kunde välja bland:)
När vi hade landat i Mumbai så är det sjukt varmt när vi kommer ut ur planet! Om ni vill uppleva Mumbais klimat kan ni bara åka till närmaste plantage, andas in luften där så får ni känslan av mumbai.. Kanske inte med alla växterna men så är klimatet och så luktar det:)
När vi hade visat passet och visumet 10000000 gånger så gick vi och växlade in pengar. Det gick bra. Haha men sen när vi skulle åka med bussen till vår lägenhet!!! JÄDRANS vilken färd! Guppigt och dant och vad man kör fort!!!! och vad man tutar för ingenting här!!! Hemma är det ju så att om någon tutar så har man verkligen gjort något fel. Men här är det som att visa att visa att man är här;P.. Haha och det sjuka är att jag somnade under denna bussresa! Haha
under färden (när jag var vaken) har vi sett apor, kor, SKRÄP med mera. Shit vilken skillnad det är på Sverige och indien!! Det måste upplevas tycker jag!
Jag uppdaterar så fort jag kan och när det finns tillfälle för det! Bilder kommer också:) Det lovar jag men så länge så kan ni lämna nått fint meddelande tycker jag :D
NAMASTE!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh baby, vilken tur att det gick bra :) Hoppas du får det bra därborta :)

2011-01-24 @ 13:20:12
Postat av: Tina

Vad skönt att ni kommit fram! :) hehe kan tänka mig att det var mycket nya intryck att se och ta in! Själv sitter jag hemma i soffan och fryser... jag tror att jag håller på att bli sjuk :/ men men, nog om mig, du har ju knappt varit borta en dag ;) Sköt om dig snygging!!! Puss puss

2011-01-24 @ 13:51:07
Postat av: Maria Enkurs

Hej! Härligt och läsa om er resa! Jag har vart lite sjuk idag jag med men hoppas det inte blir sämre. Kram

2011-01-24 @ 14:20:46
Postat av: Kia

Haha... du har prickat det helt rätt Madde! Fyfasen vilken åktur det var med bussen!

2011-01-24 @ 15:17:24
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag kommer följa din blogg med spänning!! Ser fram emot bilder senare :) O det gick fin fint att låna en bild från mig :)



Kram på dig!

2011-01-24 @ 21:15:58
URL: http://emmarapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som kan se den)

Har du någon blogg?

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0